FAQs

Wat is Café Courage?

Belgen kunnen niet meer op café of restaurants de komende weken. Wij weten dat de horeca hierdoor een onzekere en moeilijke tijd tegemoet gaan. AB InBev wil de horeca dan ook maximaal ondersteunen door volgend initiatief op te zetten. Vanaf 21 maart om 17u kunnen jullie online pintjes bestellen om deze pintjes met de heropening van jullie café te consumeren of deze te doneren om zo de horeca een hart onder de riem te steken.


Voor wie is Café Courage?

Café Courage is een actie voor alle consumenten die horecaondernemers een hart onder de riem willen steken. Alle horecazaken die producten van AB InBev verkopen kunnen zich registreren en zo inkomsten genereren voor hun zaak.

Hoe bestel ik als consument online pintjes?

    1. Surf naar www.cafecourage.be
    2. Kies jouw café uit de deelnemende horecazaken
    3. Maak de keuze om het gekochte bier bij heropening te consumeren of te doneren aan jouw café.
    4. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling via mail.

 

Hoe kan ik mijn aangekochte pintjes inwisselen bij de heropening van de horeca?

    1. Download de Jupiler Pro League app & maak een login gebruikmakend van hetzelfde e-mailadres als bij het plaatsen van de bestelling (iOS: https://apps.apple.com/be/app/jupiler-pro-league/id455971694 of Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapptic.jupiler.android )
    2. Je ontvangt krediet ter waarde van het aantal gekochte pintjes om in je gekozen café of restaurant te consumeren. Dit krediet wordt in de app geplaatst bij de heropening van de HORECA.
    3. Toon bij de heropening van het door jou gekozen café of restaurant je online aangekochte pintjes aan je barman/barvrouw
    4. De barman/barvrouw accepteert deze bestelling op je smartphone. Je geniet van een fris pintje.

Is het platform Café courage veilig? 


Ja, café courage is veilig. Betrouwbare partners werken samen om op een veilige manier inkomsten te kunnen genereren voor horecaondernemers.


Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?

Wij gaan zorgvuldig om met jouw gegevens. Meer informatie vind je in onze Privacyverklaring.


Vanaf wanneer kan ik als consument online bestellen? 

Vanaf zaterdag 21 maart is het mogelijk om pintjes te bestellen.


Hoelang blijft je krediet voor deze pintjes geldig? 

Je krediet heeft een geldigheid van 9 maand na je aankoop. Nadien vervallen deze en zal je ze niet meer kunnen inruilen voor een pintje.


Gaat de volledige waarde naar de horecaondernemer? 

De transactiekosten nemen wij als AB InBev volledig voor onze rekening. Dit betekent dat elke euro die je als consument betaalt, volledig naar het café van je keuze wordt doorgestort.



Op welke manier kan ik betalen?

Je kan betalen met Bancontact.


Wie staat er garant mocht er een horecaondernemer failliet gaan terwijl ik een waardebon heb gekocht voor die zaak?

Indien het door de consument gekozen café of restaurant failliet zou gaan, kan het aangekochte krediet gebruik worden in een ander café of restaurant naar keuze.

Nederlands
Nederlands